Translate

1 Aralık 2017 Cuma

ESKİ MESAİ ARKADAŞIM SABAHIN HAYRIYLA GELDİ, BAŞ KÖŞEYE YERLEŞTİ / BAKALIM MESLEKTAŞIM PAZENLERE NELER FISILDAMIŞ

                        Biliyorsunuz benim sabahlarım 03-04 gibi başlıyor. Malum Çapi bu saatlerde göreve gidiyor ya  :))) , , mecburen kalkıyorum ben de. Hoş artık o kalkmasa da ben otomatik olarak uyanıyorum. Bu kadar erken kalkınca da yayınlarımı bu saatte yazıyorum. Bu aralar pazen etkinliği nedeniyle önce maillerimi kontrol ediyorum. Bu sabah öyle bir mail aldım ki, dünyalar benim oldu. İnternette tesadüfen bloguma rastlayan eski bir mesai arkadaşım hem etkinlik için harika parçalar hazırlamış, hem de şu maili atmış bana, aynen yayınlıyorum, sadece ismini saklıyorum, belki kendi istemez diye;



Eskimiş ev ayakkabılarım (babetlerimin) dönüşümü ve ayakkabı çantası . Umarım sitenizde sergilemeye değer bir çalışma olmuştur.

Evet, şimdi gelelim bana, ben kimim? Aynen sizin kendinizi tanıttığınız gibi ben de. 22 yıllık eş, 20 yıllık anne ve 28 yıllık çalışan, her türlü sanatsal uğraşlara ayran gönüllülük eden biriyim. Ve sıkı durun eski mesai arkadaşınız.
1998 ve 1999 yıllarında beraber çalıştık. Maharetli ellerinizden börekleri ve pastaları yediğimiz, çiçekli pazen elbiselerinize, asker postallarınıza ve kırmızı rujunuza övgüleri bol bol aldığınız yıllardan. Bebeklerinizin ilk kalp sesini beraber dinledik. Bursa 1 Nolu Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Merkezinden hemşire  X...Blogunuzu tesadüfen buldum ve fotoğraflarınızı görünce çok mutlu oldum. Dile kolay aradan geçen zaman 20 koca yıl. 

Kendinize çok iyi bakın. Sevgilerimle...



                    
                       Yaşadığım mutluluğu tarif edemem size. Her bir çalışma arkadaşım benim için çok kıymetlidir ama Bursa 1 Nolu AÇSAP 'ın yeri her zaman ayrıdır. Tam bir aile ortamında harika işler başardık biz orada. Arkadaşım da yazmış, bebeklerimin ilk kalp seslerini orada duydum ben...Hissiyatımı kelimelere dökmeye çalışmak haksızlık olacak. O yüzden arkadaşımın çalışmalarına geçeyim.
                       Sevgili arkadaşım nefis parçalar çıkarmış ortaya,





















                                       Canım arkadaşım, güle güle kullan, çok beğendim iki parçayı da. Her iki parça da son derece profesyonel görünüyor, ellerin dert görmesin. İyi ki geldin, katıldığın için çok teşekkür ederim. Çalışmalarını görebileceğimiz bir yayın adresin varsa mutlaka yaz yorum kısmına. Ve her zaman gel bloguma, irtibatı kesmeyelim, benim blog dışında kullandığım başka bir sosyal ağ yok çünkü.
                                       Evet dostlar, bugün aslında kendi tuniğimi yayınlayacaktım, nihayet giyip çektim, hasta olduğum için çekim yapamamıştım. Gerçi hava çok yağışlı o yüzden gene evde çekebildim, artık yarına kaldı.

NOT:Etkiliğimi sizden fotoğraflar geldiği sürece bitirmeyeceğimi yazmıştım, aynen dikmeye devam, geldikçe yayın yapacağım, yetişmedi falan diye telaş yapmaya gerek yok :)

                     




30 Kasım 2017 Perşembe

MERİH KENDİ ATMOSFERİNDEN ÇIKIP BENİM ÇİÇEKLER VE KADINLAR ATMOSFERİME MİSAFİRLİĞE GELMİŞ

                             http://merihinatmosferinde.blogspot.de/ Merih'in Atmosferinde blogunun yazarı sevgili pamuk kadın Merih çok sevdiği eski bir Şile bezi elbisesinin modelinden nefis bir pazen elbise dikmiş. Tığ oyalarıyla süslemiş, yetmemiş cebine de arkadaşı Ümmühan Karaman hanımefendinin tavsiyesiyle bir Frida figürü kondurmuş. Frida figürünü üstüme alınarak, aa Merih beni cebinde taşıyacak kadar çok seviyoorr, diyerekten havaya girdim. Malum en son kadınlar gününde Frida olmuştum ;))







Valla çok benziyor bence :))



                                       Merih emekli anaokulu öğretmeni, pamuk kalpli bir kadın. Gerek aldığı aile eğitimi, gerek kendi kişiliğinin güzelliği ve gerekse de yıllarca minik yüreklerle çalışmanın getirdikleri sebebiyle kalbi hala çocuk saflığı ve güzelliğinde. Haliyle bu dış görünümüne de yansıyor ve adeta bir oyuncak bebek gibi görünüyor. Buyrunuz,




haksız mıyım şimdi :))

Efendim elbisenin desenine, modeline, ayrıntılarına bayıldım ben.


İşte o eski Şile bezi elbise.


Emek ayrıntılarda gizli...


Pamuk kadın türlü kültürleri bir araya getirip bir sanat eseri çıkarmış ortaya.


Veee, Çapi'yi de unutmamış, kucağındaki melekle selam söylemiş oğluma. O sarmanın suratındaki sevgi dolu ifade çok şey anlatıyor.

Merih'im eline koluna sağlık, çok teşekkür ederim aramızda olduğun için.


NOT:Merih blogunda el çantası dikme etkinliği düzenledi, ilgilenenlere duyrulur..






29 Kasım 2017 Çarşamba

TÜRKAN HANIM PAZENİN TEYZE KIZI BASMAYLA GELMİŞ , HOŞ GELMİŞ

                       Türkan'a özgü/ Özgün Tasarım blogunun yazarı Türkan hanım, bu yıl basmayla katılayım, misafir bölümünde baş köşeye oturayım, baklavamı yiyeyim dedi. Kendisinin başımızın üzerinde yeri var, tanımayanlar lütfen blogunu şöyle bir gezsinler. Eşiyle birlikte ne güzellikler ortaya çıkarıyorlar bir görsünler. Türkan hanım yeğenine çiçek bahçesinden bir demet kesip giydirmiş, buyrun seyredin,



ellerine sağlık Türkan hanımcığım, buyur baklavan çayın burada :))

27 Kasım 2017 Pazartesi

YILBAŞI AĞACI RUHUNA SAHİP PAZEN TUNİĞİM - ÇİÇEK DESENİNDE SON NOKTA !!!!

                          Nihayet benim projem de bitti. ancak o kadar yorgunum ki bugün, üzerime giyemedim. Yarın inşallah giyinip, süslenip dış mekan çekimleriyle karşınızda olacağım. Hihihihihi, bakınız ,dış mekan çekimi falan da diyorum artık. Breh, breh, breh !!!
                          Malum, Türkiye'den tüm kumaşlarımı getirmeyi başardım. İyiki de öyle yapmışım, burada kumaş çok pahalı, ayrıca desenli pazen bulma şansım hiç yok. Burada sadece flanel denilen, ekoseli pijamalık pazen var ve dediğim gibi çok pahalı. Kursa giderken zaman zaman pazen elbiselerimi giydim ve inanılmaz beğenildi. Ülkemle gurur duydum vallahi. Neyse efendim, etkinliğimiz için bu yıl elbise değil de farklı bir şey dikeyim diye düşünürken şu modeli buldum;


kumaşım da gördüğünüz üzere yılbaşı temalı :)) 


bu tunik modeli çok şık ve spor göründü gözüme, ayrıca rahat da olur gibi geldi


tek bir sıkıntım vardı, kumaşım burada belirtilen ölçülerin bir hayli altındaydı, aslında aşağı yukarı her dikişimde aynı durumu yaşadığım için fazla kafaya takmadım. Bizim Fırat hesabı, ben bundan bi şey yaparım ki, diyerek işe koyuldum.Ancak bir sorun daha vardı ki, işte o biraz gerdi beni; tuniğin kol ağızlarında ve etek ucunda plikaşeler vardı. Burda'ya sorarsanız kumaşımı plikaşeye vermem yeterliydi. Ayol ben plikaşeciyi nereden bulayım burada :)))  Düşün taşın derken ulu youtube imdadıma yetişti yine. Bir aralık çatalla plikaşe yapıldığını izlediğimi hatırladım veee bir iki videodan sonra olaya vakıf oldum. 


Gördüğünüz üzere çatalın bir ucunu kumaşa geçirip çeviriyorsunuz ve dikiyorsunuz.




Tabi dikerken çatalı çıkarmayı unutmuyorsunuz ;))


sonuçta çok düzgün aralıklı plikaşeler elde ediyorsunuz. Ben kol ağızları için pasta çatalı, etek uçları için yemek çatalı kullandım. Bu arada plikaşeleri yapabilmek için küçük küçük bir kaç parçayı birbirine eklemem gerekti ama ek yerleri plilerin arasında kaybolduğu için sorun olmadı. Ancak ne yakaya ne de pervaz ve ilik patlarına kumaş kaldı. Böyle olunca tuniğe mont fermuarı dikmeye karar verdim. Böylelikle daha spor bir havası da oldu. Yakayı da pamuklu biye ile çevirdim.  








Bu arada kol ağızları ve etek uçlarını kıvırmak yerine iki iplik overlokla temizledim, bu da yine spor görünümü desteklemiş oldu. İnşallah yarın üzerimde de göreceksiniz. En yakın zamanda da Pfaff Hobbylock 2.5 'inçeşitli kumaşlar ve ipliklerle kullanımı hakkında bir dizi yayın yapacağım. Kalın sağlıkla.

26 Kasım 2017 Pazar

ÇİÇEKLER VE KADINLAR-PAZENLERE FISILDAYAN KADINLAR

                    Bu senenin birincilik kürsüsüne http://www.nelerdiksem.com/ Dikiş Maceram blogunun sahibi, annesinin birtanesi. kocişkosunun aşkısı, patronunun mühendisi, benim tatlı Garfield'ım Gökçe çıkıyor. Gökçe harika desenli bir pazenden nefis bir pijama takımı dikmiş, yetmemiş bir de uyku gözlüğü ile eserini taçlandırmış. Geçen sene ben de kendisine Pazen Prensesi tacını takmıştım zaten. Kendisi dikişe başlayalı epi topu iki yıl falan olmasına rağmen, her diktiği profesyonel terzilere taş çıkartıyor. Dikiş meraklılarına Gökçe'nin blogunu ziyaret etmelerini şiddetle öneririm.




Şu desenin güzelliğine, yakanın cebin düzğünlüğüne, biyelerin mükemmelliğine dikkatinizi çekerim efendim. Gökçe'ciğim, hep mutlulukla giy pijamanı, katılımın için çok teşekkür ederim, ( o pazen nereden alındı çabuk söyle, çatladım hasetimden ;)  ).
                                  Evet dostlar, eserlerinizi drsevdasahin@gmail.com adresine bekliyorum. Dikişleri yetişmeyenler telaş etmesinler, daha önceki etkinliğimizde olduğu gibi mail geldikçe yayınlamaya devam edeceğim.Kalın sağlıkla.