14 Ağustos 2016 Pazar

ÇİFT YÖNLÜ PİLELİ ETEK-BOX PLEATED SKIRT

                  Kız yok,havalı olsun diye yazmadım İngilizcesini,benim meşhur youtube videolarımdan izlemek isterseniz çift yönlü pilenin İngilizcesi bu.Malum ben çok şey öğreniyorum,hatırlıyorum,daha pratik yollarını görüyorum youtubda.O yüzden siz de izleyin,faydalanın istiyorum.Evet İngilizce konuşuyorlar ama dil bilmeseniz de izleye izleye ne yaptığını anlayabilirsiniz.
                 Şimdi ben,bu pile işini hep pratik olarak göz kararı yapıyorum,bir de paylaşıyorum ya,len dedim,millet ne bilecek senin göz kararını,ver bir formül.Yıllardır dike dike kendi bel ölçüme kumaşı uydururken ellerim benden bağımsız çalışır olmuş,bir iki ayarlamayla dikerim pileli eteği.Bu sefer Beliz prensese ne zamandır istediği kabarık pileli eteği dikerken bu işin formülünü bulayım dedim.Malum,kaprisli ergen prova olmayı reddediyor ya,eteğin belini bir seferde oturtmam lazım.Bayağı bir video izledikten sonra ,istediğimiz pile sayısına göre olan formülün en pratiğini buldum.Anacığım,bir sürü formül var,istediğin pile genişliğine göre,pile sayısına göre vs. vs. ,bazıları basbayağı ağır matematik içeriyor yani.Pile genişliğine göre yapılan hesaplamanın formülünü henüz basitleştiremedim anacığım,o yüzden bu gün pile sayısına göre formül verceğim.Ben yaptım oldu,hem de süper oldu.Tek seferde bitti işim.
                  Öncelikle ne kadar kumaş gerekeceğini hesaplıyoruz.Sonra,ister tek bir parçayı pile haline getirip tek bir yan dikiş yaparsınız,isterseniz de kumaşı ikiye ayırıp iki tane yan dikiş yaparsınız,keyif sizin.Ancak hesapladığımız kumaş uzunluğuna DİKİŞ PAYI katmayı unutmayın.Bel ölçümüzü alıp bunu 3'le çarptığımızda gereken kumaşı buluyoruz.UNUTMAYIN BU ÖLÇÜNÜN İÇİNDE DİKİŞ PAYI YOK.Sonra yanlardan dikiş paylarını işaretleyip,bu işaretten itibaren pile yerlerini belirliyoruz,şöyle ki;

(ay gülmeyin,ben pipirikli bir insanım,bölme işlemini hem klasik hem de modern matematikle gösterdim.Belki aramızda modern matematik görmemiş olanlar vardır,ay gülmeyin be,belki var,ne biliyorsunuz 😜)
                         Şimdi,benim kumaşım iki parçaydı ve ben önce pileleri yapıp sonra iki parçayı birleştirdim,isteyen önce iki parçayı birleştirip sonra pileleri yapar,sonuç değişmez.İsteyen de dümdüz kumaşı pileler,tek bir yan dikişle bitirir.Dikiş paylarını unutmayın yeter.Efendim,formüle göre pile aralıklarını hesaplayıp kumaş üzerinde işaretlemeye başlıyoruz,

  Siyah çizgiler pile yerleri

Sonra bu noktaları birbiri üzerine katlıyoruz.Hah,işte bu yüzden yazdım o İngilizce adı,izlemeden anlaşılmıyor değil mi,heheheh,bak fotoğrafladım ama anlamayacaksın söyleyeyim,




Bu iş bitince pileleri sabitlemek için makineye çekiyoruz,sonra istediğimiz genişlikte kemer yapıp eteği tamamlıyoruz.Ben etek ucuna siyah biye geçtim,pek güzel oldu.Bu kumaş kalın saten,oldukça kabarık duruyor.O yüzden cep yapmadım ama bir sonraki etekte gizli cep dikilişini anlatacağım,acayip kolay bir yöntem öğrendim,her şeye gizli cep yapmak isteyeceksiniz söyleyeyim,hihihi.
                             Beliz'e eteği giydirip fotoğraflamak söz konusu bile olmadığı için,evimizin sadık minderlerinden biri bu görevi üstlendi,bu arada Çapi bey de hani bana hani bana yatışıyla çekime eşlik etti,



Bu hesaplamayla pileler yan dikişte de tam yan yana denk geliyor,fermuar gerçekten gizli fermuar oluyor 😜

sol alt köşede bir adet pati eteğe eşlik ediyor


ama aneeee,kucak istiyorum beeenn ❤️❤️❤️

Yandan görüntü


Şimdi efendim,yasık kişisinde bel,kalça falan olmadığından etek düz duruyor ama Beliz giydiğinde bayağı kabarık vintage bir etek oluyor.Kendime de dikmezsem çatlarım.Ay hadi kalk,kumaş bak,ben daha ne yapayım,tamam ceplisi de yakında,hade tamam gari 😀😀














14 yorum:

Yelek dedi ki...

Amaninnn dostlar yetisinnnn o gördüğüm puanlı bir kumasmıdır? Hayır benim hiç puanlı bir giysim yok ya o bakımdan bu tepki. Ayyy ağzımın suları önce kumaşa sonra modele aktı. Ayrıca bu matematik dersi için çok teşekkürler şekerim. Kız ne kadar kolay bir yol öğrettin. Ay o kafanın içindeki beynini seviyim senin akıl küpü kadın. 😘😘😘

Handan dedi ki...

Pembe pileli bir eteğim vardı okuldayken. Dizimin hemen altında gayet kendi halinde bir etekti ama onu ne zaman giysem otostop çekerken arabalar anında duruyorlardı, bak sen pile anlatadur ben nerelere gittim :D

Calimero dedi ki...

O kanepede yatan eteği mi beğeneyim, tüy yumağını mı seveyim... İkisi de çok tatlılar. Etek güzel günlerde sırıta güle giyilsin, o patiler öpüle öpüle sevilsin :D

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

:)))) bayılıyorum senin bu anlatımına, hani gecenin bir yarısı in alt kata kumaş çıkar ortaya ruhu işliyorsun:))) ellerine sağlık ben de iri değil de minicik pliseli dikeceğim Ayşe kızıma ama önce Durunun doğum günü yaklaşıyor Tuğba kızıma tüllü etek Duruma da bir elbise hazırlayacağım bakalım .
Etek ucun da siyah biye olayı harika fikir süper olmuş sağlıkla giyilsin inş.

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

Amanınn Çapi'yi unuttum göbüşünden öpüyorum onu keyfe bak yaa kurban olurum:)

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Hahahaha,tas tamam aynısından senin de var halbuki.Ama benim pazen aşkım fibi senin de puantiyeye gözün doymaz bilirim.Kız hakikaten öyle şipşak olup bitiyor bacım,dik dik giy 😍

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Ama sen o etek içinde bir içim su gibisindir eminim,sana etek elbise çok yakışır,belki de o yüzden giymiyorsun ki,sokaklarda rahat gezesin 😘

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Oyy,ablası benim oğlum can parçası,onun içine çok bilge bir insan kaçmış

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Teşekkür ederim ablacığım,sana da kolay gelsin,kuzucuklar güle güle giysinler.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Abla,insandan öte dostlar bu minnaklar;arkadan konuşmazlar,yüzüne çemkirmezler,sınırsız severler,acını paylaşırlar,say say bitmez.Kedi sahibi olmayan anlayamaz bizi 😍

siyah kuğu dedi ki...

Ellerinize sağlık, yüreğinize sağlık.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok sağol kuğu kadın 😍

Ayselce örgüler dedi ki...

Seni hamarat seni fıstık gibi modeli dikmiş kızına da, ben kaçırmışım çok pardoonn kraliçem, maşllah sana hazır gibi muntazam mı muntazam bir etek sunmuşun elcağızlarına sağlık prensesin mutlulukla giysin.Çapiiiii sen herşeyden, herkesten güzelsin oğlum resimlerine baktıkça yedim seni:)))

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Sağol narinim,Hekikaten Çapi hepsinden güzel,tam yemelik teyzesi.Firuze de yapar mı bilmem,Çapi biz ayaktayken kucak ister,ön patilerini uzatıp çbeni kucağına al,yapar ve sarılır.Böyle bir hayvana nasıl kayıtsız kalınır?Firuze de Çapi'nin türünden ya,eminim o da bebek gibidir.Biz de Firuze hanımı öptük kokladık annesi 😍